Tämä väsymys on niin kokonaisvaltaista, että haluaisin nukkua pari viikkoa putkeen. Viime yönä menin sänkyyn hirveän väsyneenä, mutta en sitten lopulta saanutkaan unta vaan pyörin ja pyörin noin tunnin ajan. Sitten hermostuin ja nousin sängystä. Nukahtamislääkettä ei tietenkään saa käyttää raskaana, joten eipä siinä sitten muuta kuin sohvalle lukemaan Harry Potteria. Siirryin takaisin sänkyyn joskus puoli kolmen jälkeen ja nukahdin kai sitten suhteellisen pian.

Kiitos tuon pipariksi menneen yön, tämä päivä on ollut tavallistakin takkuisempi. Olen suurimman osan päivästä ollut niin väsynyt, että jo pelkkä se väsymys on saanut aikaan kuvotusta. Muutenkin tänään on etonut enemmän kuin aiempina päivinä, mutta onneksi en ole sentään oksentanut. Kyllähän ihminen elää muutaman viikon tuoremehulla, kivennäisvedellä ja karjalanpiirakoillakin, vai mitä?

Mitä väsyneempi olen, sitä helpommin ajatukset muuttuvat kauhean kielteisiksi. Monta kertaa olen jo miettinyt, että halusinko minä tätä nyt ihan oikeasti! Totta kai minä halusin, ja totta kai minä olen iloinen raskaudestani... mutta kun olen niin pahuksen väsynyt! Tämä voi jatkua vielä neljä, viisi viikkoa, enkä oikeastaan voi tehdä mitään muuta kuin sietää. Kuten mies asian ilmaisi: "Kyllä sinä kestät, koska ei ole vaihtoehtoakaan." Pikku sintti on minulle kuitenkin hyvin rakas jo nyt, vaikka se tekeekin oloni tällaiseksi.

Yritin tänään vihdoin ja viimein varata aikaa neuvolasta. Aiemmin ajattelin, ettei tässä ole mikään kiire, kun en edes ollut varma onko kyse oikeasta raskaudesta. Nyt kun tiedän, että kohdussani on pikkuinen elävä alkio, ajattelin vihdoin soittaa neuvolaan. Mutta ei! Jokaisesta numerosta vastasi vain puheposti, vaikka soitin neuvolan virallisen puhelintunnin aikaan. Jätin lopulta yhteen numeroista viestin ja pyysin neuvolaa ottamaan yhteyttä minuun, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään.

Niskapoimu-ultra mietityttää. Tai lähinnä sen ajankohta. Yksi ystävä sanoo, että hänelle oli sanottu viikolla 11 olevan liian aikaista, toinen taas sanoo, että se tehdään jo viikolla 10. Muutenhan tässä ei tietysti olisi mitään ongelmaa, mutta kun näillä näkymin olemme vanhempieni luona 10+3 - 11+6. Toivottavasti siitä ei koidu hankaluuksia. Muistelisin kuitenkin lukeneeni jostain, että myöhäistä olisi vasta kun 13 viikkoa on täyttynyt... No, eiköhän tämä kaikki selviä, jahka saan yhteyden siihen pahuksen neuvolaan!